X
تبلیغات
رایتل

سهیلا سلطانی 87/10/08
زنجیره تامین یکی از علوم زیر بنایی در شکل گیری ، تولید و توزیع یک محصول یا خدمت است. بدون دانش زنجیره تامین راه های رسیدن محصول به دست مصرف کننده نهایی مصدود می شود و یا به طور ناقص اجرا شده و شرکت های تولید کننده کالا و خدمات را متضرر می سازد. پیاده سازی دانش زنجیره تامین و مدیرت آن یکی از مراحل مهم و حیاتی در چرخه تولید و مصرف توسط مصرف کننده نهایی یک محصول یا خدمت می باشد. اما چه اتفاقی می افتد اگر این زنجیره ناقص باشد و به طور صحیح مدیریت نشود و آن طور که باید این چرخه طی نشود ویا در مراحل ابتدایی کار از مواد خام واولیه برای یک محصول یا ایده و فکری خوب برای ارائه خدمتی جدید گرفته تا تولید و توزیع و ارائه این محصول و خدمت به دست استفاده کننده از آن ، هر کدام دچار نقص هایی شود که این فرایند را با مشکل روبرو سازد ؟

اینجاست که علم مدیریت زنجیره تامین و در کنار آن علم فناوری اطلاعات به کمک می آید و با مدیریت صحیح این فرآیند و استفاده از فناوری های اطلاعاتی برای بالا بردن هر چه بیشتر بهره وری این چرخه مدیران را یاری می رساند. اما نکته اینجاست که چگونه باید مدیران را با این علوم آشنا ساخت و این باور را در آنها ایجاد کرد که این علوم راهگشای بسیاری از مشکلات آنان در این فرآیند و در این زنجیره می باشند . مدیران ما بسیاری از اوقات فرصت مطالعه مطالب روز یا فرصت بررسی این مطالب را در قالب کتب قطور ندارند پس چاره این است که با برگزاری دوره ها و سمینارهای مرتبط با علوم روز که ارائه دهنده مطالعات و پژوهش های اساتید این رشته ها و ارائه دستاوردهای موفق شرکت های فعال در این زمینه و یا شرکت هایی که با به کار گیری این اصول به نتایج چشمگیری رسیده اند ، مدیران را در زمان کوتاهی با این دستاوردها آشنا سازیم تا آنان نیز با پیاده سازی این دستاوردها در حوزه کاری خود زمینه توسعه کاری خود و سرزمینمان را فراهم آورند.